חוגים לגיל השלישי

אצלנו לא צריך לקרוא מראש, לא נדרשת הכנה מיוחדת למפגש הקריאה – אנחנו מקריאים למשתתפי הקבוצה את הספר בהמשכים. כל מפגש כולל קריאה חיה ושיחה מעניינת על מה שקראנו. רוצה להצטרף?
לזמני המפגשים יש ללחוץ כאן>
לפנייה בוואטסאפ יש ללחוץ כאן>

מפגשי קריאה חברתיים בזום

ספרים בבית
חוגים לגיל השלישי

יש כל כך הרבה קורסים לגימלאים, חוגים למבוגרים ולגיל הזהב, פעילות במרכזי וותיקים, פעילויות לגיל השלישי, חוגי העשרה לאוכלוסייה הוותיקה, אז כשאישה בת שמונים פלוס, מתקשרת אלי בשעות הערב המאוחרות, התשובה שלה לשאלה ״איפה שמעת על החיבוק שלנו?״ מעניינת במיוחד.

אז אותה סבתא ענתה שהנכד קרא על הפעילות לגיל השלישי החדשה שיצרתי והעביר לה לינק כדי שתקרא בעצמה ותראה אם מעניין אותה. משתתפת חיבוק אחרת ביקשה מהבת שלה לחפש עבורה תעסוקה לגיל הזהב שלא מצריכה יציאה מהבית, משתתף אחר קיבל המלצה דרך העובדת הסוציאלית בעיר בה הוא גר ועוד ועוד קישורים וחיבורים מעניינים ומחמיאים. ליצור תעסוקה מעניינת לאנשים מבוגרים זה אתגר, זה סיפוק וזאת המטרה שהצבנו בתחילת הדרך.

כל תשובה מרגשת ומזרימה עוד כוס מרץ להמשך הפעילות לגיל השלישי, פעילות חיונית ומעשירה המשלבת קריאה מספר מומלץ ושיח חברתי מונחה, תוך התייחסות לכל חברי הקבוצה.
מפגשי קריאת ספרים לגיל השלישי מתקיימים בזום בשעות הבוקר. אנחנו מזכירים למשתתפים כל פעם, כמה חשוב להופיע למפגש עם מצלמה פתוחה. העובדה שכל הנוכחים רואים אותך, שומעים אותך ושמתקיים שיח נעים בין המשתתפים, מייצרים אירוע הכי קרוב למפגש אמיתי פנים אל פנים.

קבוצה חברתית בגיל השלישי

זה לוקח חודש, לפעמים חודשיים, אבל תמיד בסופו של דבר נוצרות אינטראקציות מקסימות בין המשתתפים (בעיקר משתתפות) שלעיתים מתפתחות לחברויות של ממש. איזה כיף להכיר חברה חדשה בגיל שבעים?
כשמישהי מחסירה מפגש אנחנו לפעמים מתעדכנים ממשתתפת אחרת על סיבת היעדרותה, עוד לפני שהספקנו להתעניין בעצמנו. לחשוב ש״בתיה מכרמיאל בת ה-73״ זכתה להכיר את ״אסתר מרחובות בת ה-79״ בזכותנו, איזו תחושת סיפוק.

יצירת מכנה משותף בגיל הזהב

העובדה שאנחנו חווים יחד את כל מה שקורה בספרים: מדמיינים יחד, מתרגשים, נעצבים – מחברת בינינו ונוצרת אחוות קבוצה שמאפיינת רק את קבוצת משתתפי החיבוק.
אז יש קורסים לאזרחים וותיקים, יש חוגים לגיל השלישי, אבל פעילות לגיל השלישי הכוללת מפגשי קריאה חברתיים בסלון הביתי סביב ספר איכותי, זה מפגש שמאפיין רק את החיבוק שלנו.

לימי ושעות פעילות קבוצת הקריאה>