מהתקשורת

מדברים על חיבוק, פעילות לגיל השלישי בתקשורת

ראיון בכאן תרבות עם איציק יושע בתכנית הרדיו ״שישים החדש״

המלצה על מפגשי חיבוק בתכנית הבוקר בערוץ 13

כתבה בשער האחורי של גלובס – אוקטובר 2021

מפגשים חברתיים לגיל השלישי
להפיג את הבדידות בגיל השלישי

לקריאת הכתבה המלאה באתר גלובס>

ראיון ברדיו לגיל השלישי של אוניברסיטת רייכמן

ידיעה במגזין דורות לגיל השלישי
ראיות לחיבוק
ראויות לחיבוק

את “חיבוק – מפגש סיפור חברתי” הקימו שתי נשים יזמיות שחולקות כבוד, הערכה וקירבה לגיל השלישי. מועדון חיבוק מעניק למשתתפים בגיל השלישי בילוי חברתי חדש מבלי לצאת מהבית. הפעילות לגיל השלישי משלבת הנאה מהקראה חיה של ספרים מרתקים, תוך שילוב שיח פעיל ויצירת קשרים חברתיים.
 לקריאת המשך הכתבה על חיבוק במגזין מיס מנדלה לנשות עסקים>

כתבה שפורסמה במגזין לגיל השלישי של רשת הדיור המוגן מגדלי הים התיכון
פעילות לגיל השלישי
תשמעו סיפור – דר׳ יעל בנבנישתי ממליצה

לשליחת וואטסאפ יש ללחוץ >

תוכן הכתבה במגזין לגיל השלישי:

תשמעו סיפור

מיזם חדש, חיבוק, המשלב הקראה חיה של ספרים בהמשכים ושיח חברתי על הנקרא, ועל החיים בכלל. המפגשים הייחודים מחזירים למשתתפים בגיל השלישי את ההנאה ומהווים פתרון מצוין לצורך במפגשים חברתיים ובפעילות קוגניטיבית מעשירה. תמי ורננה מספרות ששם המיזם מסביר במילה אחת (או שתיים) את העשייה – להתחבק באמצעות ספרים (חי – Book)

הכל התחיל בעוד אחת משיחות חברות משעשעות בין תמי לרננה. השתיים, מגיעות כל אחת מעולמות תוכן שונים אבל חולקות הערכה וכבוד לגיל השלישי,  ניסו לחשוב יחד איך בתקופה כל כך יוצאת דופן שנכפתה על כולנו, ניתן להכניס הביתה קצת אורחים ועניין – כך עלה הרעיון –  מפגשי זום ייחודיים בהם יוקראו ספרים איכותיים ותוך כדי תירקם היכרות בין אנשים. וכך היה. מאז חודש מרץ, אוטוטו חולפת כבר שנה, הוקמו קבוצות אינטימיות של כ-15 משתתפים בשעות הבוקר ואחר הצהרים, כל קבוצה כוללת אנשים מכל רחבי הארץ אשר חולקים חוויות, דמיונות וזמן איכותי במיוחד.

מה מקריאים במפגשי חיבוק?

כשהן לא נוכחות במפגש, משקיעות תמי ורננה זמן רב בקריאת עשרות ספרים עד אשר מוצאות את ״האחד״, הספר שיתאים לקריאה לקבוצה, שיהיה נעים לשמיעה, יעורר את השיח בין המשתתפים וייקח אותם לשעה קלה, למחוזות של סיפור. לכל קבוצה יש מקריאה אחרת, שהיא גם מנחת קבוצות המנהלת את הדיון כך שיאפשר לכל מי שרוצה להשתתף להתבטא ועדיין לשמור על מסגרת זמן שלא עולה על 50 דקות.

פגישה עם סופר, משורר או יוצר

בנוסף למפגשים במהלך השבוע, מוזמנים כל המשתתפים למפגש קבלת שבת כל יום שישי בצהרים. למפגש הזה מוזמנות כל הקבוצות יחד וזוכות לפגוש יוצרים מעניינים בתחומם המקריאים מיצירתם, ולאחר מכן, הקהל מוזמן לשאול שאלות, להגיב ולדון ביצירה. המפגש מסתיים בשירה ונגינה, וכולם נפרדים לשלום בחיוך.

“אבל אני מאד לא טכנולוגי/ת”

אחד האתגרים של תמי ורננה בהקמת המיזם הוא לשכנע את המשתתפים שהטכנולוגיה היא לא מחסום. אחת מנשות הצוות של המיזם היא תומכת טכנית אשר יוצרת קשר עם כל משתתף לקראת ההצטרפות כדי ללמד כיצד להתחבר לזום ולהשתמש בו ונמצאת בכל תחילת מפגש כדי לתמוך בכל מי שזקוק. מה שנראה כמשימה בלתי אפשרית, הופכת כעבור זמן קצר לפעולה פשוטה של לחיצת כפתור. רננה ותמי מספרות בחיוך שלפעמים, יש משתתפים שבזכות התמיכה מצליחים בהמשך, לעזור בעצמם ל״חדשים״ בהפעלת המצלמה או חיבור הקול.

 ההצלחה של החיבוק

הסיפוק הכי גדול, כפי שמעידות תמי ורננה, הוא השינויים החיוביים שמייצרים המפגשים במצב הרוח של המשתתפים, בשיפור ביכולת הריכוז ובעיקר בהפיכתם של המשתתפים, רובן משתתפות, לחברות האחת של השניה. כמעט בכל סיום מפגש, זורמות אל השתיים הודעות מפרגנות מהמשתתפים ולעיתים אף מילדיהם או נכדיהם, ״המילים האלה מחזקות אותנו וגורמות לנו להמשיך ולהקים עוד ועוד קבוצות חיבוק״.

כתבה באתר Ynet על שיתוף פעולה של מיזם חיבוק לגיל השלישי עם חברת סמסונג ומטב, במסגרתו ערכנו את מפגשי שישי המוזכרים בכתבה ואת מפגשי הסיפור היומ-יומיים שלנו לקהל לקוחות מטב. לקריאת הכתבה>

מקימות מיזם חיבוק
צילום: אברהם ברקוביץ

תמונה מתוך ראיון שערך אתנו, אברהם ברקוביץ, לסרט בטלוויזיה הקהילתית של יהוד-מונסון אודות מיזם חיבוק לגיל השלישי.
להצטרפות לקבוצת חיבוק>