מועדון קריאה מומלץ

מועדון קריאה בשרון

מפגשי הקריאה של חיבוק הגיעו גם למושב בית יהושוע. מקום קסום בשרון שזכיתי להכיר ושמחתי שהוזמנתי אליו להנחות את מפגשי הקריאה לותיקי המושב.
כבר במפגש הראשון מילאו את החדר תוך דקות עוד ועוד נשים נהדרות מהמושב והאזור, ויחד צללנו למפגש שכלל סיפור אחד מרתק שמשך אחריו סיפורים אישיים מעניינים. כשעברה השעה שלנו, ניגשה אליי אחת ועוד אחת וכולן הודו לי בחיוך על הסחת הדעת לשעה קלה.
להצטרפות לאחת מקבוצות חיבוק>

מפגש קבוצת קריאה

הצלחתי! התקשרתי בסיום המפגש לארי, ידיד שלי שיזם את בואי למושב. האמת, לא הייתי בטוחה שזה אפשרי בימים האלה, בהם כולנו היינו צמודים לחדשות ולהתרחשויות בדרום ובצפון.
זה היופי במפגשי קריאה, לשעה קלה אנחנו צוללים למקומות אחרים, נותנים לדמיון שלנו לברוח ולפרוח למקומות אחרים, לספרים.
במפגש היום, ממש זה שמופיע בתמונה, הרגשנו לרגע מפגש בינלאומי כששלוש מחברות הקבוצה לא יכלו להגיע אבל אנחנו לא ויתרנו על נוכחותן וצירפנו אותן בעזרת הטכנולוגיה. זה היה כל כך פשוט וכל כך אפשרי – ככה הרווחנו גם את מחשבותיהן לשיחה שהתעוררה.
תודו שזה נראה כמו פגישת דירקטוריון של חברת הייטק?! כמעט נכון רק שאנחנו דיברנו על דברים הרבה יותר חשובים. על החיים.

שיחת ספריה עם ספרנית

בשבוע שעבר כמדי שבוע, ניגשתי לספריה להשאיל ספרים. למצוא את הספר הבא לקבוצות הקריאה שלי זה האתגר הכי גדול שיש לי בחיבוק. זה צריך להיות ספר עם הרבה מאוד תכונות שמצאתי אותן במהלך השנים הכרחיות להצלחתו בקבוצת הקריאה. הצלחתי לפתח ממש נוסחה למציאת ספר טוב וחוץ מפעמים בודדות, הנוסחה לא טועה.
אז ניגשתי לספרנית עם הספרים שבחרתי ושאלתי אותה מה דעתה עליהם, יצא לך לקרוא אחד מהם אולי? רמה הספרנית, עיינה בהרמה שהושטתי לה, אחד הכירה, שני קראה, שלישי עוד לא הספיקה ואז סיפרתי לה שאני מחפשת את הספר הבא לקבוצת הקריאה שלי לגיל השלישי. הצלחתי לעניין אותה! איזה נחמד שאת מקריאה ספרים, זה לא מעייף? ממש לא עניתי. זה בעיקר ממלא אותי בסיפוק והנאה. ״את יודעת איזה כיף זה לשמוע דמיונות של אנשים אחרים?״ עניתי. ״וואו, את צודקת, לא חשבתי על זה אף פעם ככה״. השיחה נמשכה, פרטתי בפני רמה עוד מקבץ יתרונות של קבוצת הקריאה הייחודית שלי, כל כך שכנעתי אותה שהיא ביקשה שארשום לה את מס׳ הטלפון שלי על פתק והיא תחשוב בשבילנו על ספר ראוי לקריאה. הודתי לה מאוד ואמרתי לה שאשמח לצרף אותה לנבחרת בודקות הספרים שלי, נבחרת מצומצת ומובחרת שבקיאה במאפיינים שאני מחפשת בספרים ואם מישהי מצליחה לקלוע ולמצוא לי את ״האחד״, היא יודעת שהיא תגרום לי אושר רב.