מועדון קריאה לגיל השלישי

מפגש קריאה תמימות שניה
מועדון קריאה מארח סופרת

קבוצת הקריאה נפגשת בכל יום ראשון בבוקר למפגש מעשיר שמעניק היכרות עם ספרים וחברים.

שלומית מירון הסופרת, התארחה אצלנו במסגרת מפגשי חיבוק שישי לגיל השלישי עם ספרה החדש “בתמימות שניה”. במהלך השבוע קבוצות החיבוק נהנות מהקראה חיה מתוך ספר ובשישי אירחנו סופרים שחלקו אתנו את חוויותיהם מתהליך היצירה.

מהי “תמימות שנייה” ואיך היא קשורה בכמיהה שלנו וביכולת שלנו להישאר פתוחים להתאהבות, בכל גיל, ולא רק בבני זוג, אלא בחיים בכלל?
נאווה, גיבורת הספר, אלמנה שכבר ויתרה על אהבה, פוגשת בנסיבות מפתיעות גבר שגורם לה להחסיר פעימה.

אהבה בגיל השלישי

האם נס ההתאהבות יכול להתחולל בכל רגע, בכל גיל, או שהכמיהה אליו היא זו שקוראת לו לבוא ולהטיל כישוף באפרוריות החיים? בחייה של נאווה, אלמנה בת 69, מתרחש הנס דווקא כשהיא כמעט מוותרת, כשהיא בסך הכול הולכת לזרוק בקבוקים למחזורית בבגדים מסמורטטים.
כמו בכל מפגש שישי בו אנחנו מארחות סופר, גם שלומית כיבדה אותנו בהקראה חיה מתוך הספר שלה:
“מאיפה להתחיל? אולי מהרגע שבו הבקבוקים למחזור שאני אוספת בקפדנות עפים לכל עבר באמצע הרחוב, אחרי שהתעקשתי מתוך כוונה טובה לסביבה ולעתיד האנושות לדחוס לתוך שקית נייר דקה. הבקבוקים מתגלגלים ומתפזרים על הכביש, ואני, בהיסטריה, מנסה לאסוף אותם, פורצת לכביש וכמעט נדרסת. לפתע נעצרת לידי מכונית לבנה, ומתוכה יוצא גבר צעיר בעל רעמת תלתלים בהירה. הוא מנופף לנהגים, עוצר בנחת את התנועה ועוזר לי להעביר את הבקבוקים מהכביש למיחזורית שעל המדרכה. בעיצומה של כל ההמולה הזאת צלילי קסילופון בוקעים מכיס מכנסיו. הוא שולף את הנייד בחופזה, זורק לבן שיחו “תכף חוזר אלייך” וממשיך לאסוף את הבקבוקים בזריזות ובמיומנות כאילו כל חייו הוא קופץ ממכוניות ומחלץ זקנות תועות”. (מתוך “תמימות שניה” / מאת: שלומית מירון).

להרגיש יחד, להתרגש יחד

המשתתפים במפגש הקריאה הקשיבו בתשומת לב וכששלומית סיימה להקריא, לאט לאט, ״האמיצים הראשונים״, פתחו את המיקרופון והחלו לדבר על אהבה בגיל הפנסיה, האם היא אפשרית? כל אחד ותפיסותיו, אמונותיו, כל אחד עם זווית המבט הייחודית לו. אין נכון ולא נכון, זה היופי במפגש חיבוק, שכל קול הוא לגיטימי והדבר המשמח ביותר הוא כשמישהי שיתפה “אני לא חשבתי כך אבל בעקבות מה שאת מספרת, נתת לי חומר למחשבה…”. וכך היה, המפגש עם הסופרת שלומית מירון, פתח לכולנו נקודות מבט חדשות על אהבה בגיל השלישי, על הממשות שלה ועל הזכות של כולנו, בכל גיל לחוות אותה.

להצטרפות למפגש החיבוק לגיל השלישי>

להאזנה לראיון ברשת א׳ עם יוצרת החיבוק>