מפגש ספר לגיל השלישי

שישי לגיל השלישי
מועדון קריאה מארח

במסגרת החיבוק שלנו לגיל השלישי התקיימו במהלך תקופת הסגרים בקורונה, מפגשים עם סופר או יוצר. למפגשים המיוחדים האלה הקדשנו את ימי שישי. כאן לא היתה הקראה חיה של הספרים אותן אנחנו מקריאות בימי חול בקבוצות אינטימיות, אלא נהגנו לפנות את הבמה הוירטואלית לסופרים או משוררים שהוציאו לאחרונה ספר חדש.

מפגש לגיל השלישי

מפגשי חיבוק שישי חושפים את הגיל השלישי למגוון רחב וצבעוני של יוצרים המביאים את יצירתם למשתתפים שלנו והיצירה תמיד מעוררת שאלות. הפעילות לגיל השלישי מעוררת זכרונות ומחשבות על הנושאים הגדולים שמעסיקים את חיינו, כמו השאלה הזו שנשאלת בבסיס הספר של אפרת גל “מילים ושתיקות” – האם אדם יכול לברוח מעצמו? מה משמעות הבריחה? מה המחירים שאנו משלמים בגינה וכיצד נוכל להפסיק לברוח ולהשכין שלום בנפשנו?
את פשוט בורחת,” הוא אומר, ואני בולעת את הדמעות. שלא ירגיש, שאני לא ארגיש. התה החם כבר התקרר, ובועז ממשיך: “תוכלי לברוח לאן שתרצי, לכמה זמן שתרצי, אבל מעצמך אף פעם לא תברחי…” הקריאה בקולה אפרת גל וכולן הקשיבו בדממה.
מילים ושתיקות הוא רומן המספר את סיפורה של לילי והחיפוש שלה אחר האהבה. בילדותה, היא מחפשת את אהבתו של אביה אך נתקלת בדחייה. היא מוצאת נחמה בדמותה של אימה המוערצת ולומדת לראות את העולם דרך עיניה. כשאביה נפטר, במקביל למלחמת יום הכיפורים ולאווירה הקשה השוררת בארץ, היא בורחת להודו, המקום הכי רחוק שיכלה להעלות על דעתה. היא משאירה מאחור את בועז, החבר שאינו מצליח להבין איך היא יכולה ככה לעזוב אותו ולדחות את אהבתם. היא ממשיכה לחפש אהבה אך נותרת עם יותר שאלות מאשר תשובות. בואו של סאדאת לארץ מבשר על שלום אפשרי והשאלה היא האם גם לילי תצליח להשכין שלום בנפשה ובעקבות כך, בקשר שלה עם בועז.
הספר של אפרת גל נגע להרבה פנסיונריות ששיתפו מחוויות חייהם במפגש. חלקן שאלו את אפרת גל שאלות על הסיבות שלה לכתיבת הספר ומדוע בחרה בנושא הזה וחלקן רק הקשיבו, הנהנו בהזדהות וחייכו בהבנה.
כך יצאנו אל השבת, מלאות כרימון בתחושות ומחשבות.
להיכרות עם הפעילות לגיל השלישי>
להצטרפות לקבוצת קריאה של חיבוק>