מפגש קריאה

מפגש סיפור חברתי מארח: אי לידה
מועדון חיבוק מארח סופרת ליום השואה

מפגשי קריאה, חוג ספרות, מועדון חברתי למבוגרים? בדיוק! יש הרואות בנו מפגשי נשים, נתקלנו בעוד הרבה הגדרות כמו: חוג ספרים, פעילות לפנסיונרים ועוד ועוד. מה בדיוק אנחנו עושות? כל התשובות נכונות. מועדון קריאה חיבוק, מפגש סיפור חברתי, מכנס אליו יחד אנשים בגיל השלישי הנפגשים פעמיים בשבוע למפגשים חיים של קריאת ספר על ידי מנחת קבוצות שמנהלת את השיח בין המשתתפות בכל מפגש. במסגרת הפעילות לגיל השלישי, נפגשות בימי שישי כל הקבוצות יחד בזום למפגש עם סופר, משורר או יוצר מתחום אחר, המשתף אותנו על תהליך היצירה האישי שלו.

מפגש קריאה למבוגרים מארח

מפגש שישי הזה היה בסימן יום הזיכרון לשואה ולגבורה וזכינו לארח את הסופרת ציפי קליין-יעקב שהוציאה ממש לאחרונה את ספרה ״אי-לידה״, רומן ביוגרפי מטלטל על תינוקות שנולדה בשואה בגטו קובנה, במקום בו חל איסור על נשים ללדת והוריה בחרו אחרת ונתנו לה עם הולדתה את השם העברי ״אי-לידה״. שם פרטי בעל משמעות כוללת ועמוקה שליווה את מאורעות חייה.
לקראת המפגש לגיל השלישי עם ציפי, קראנו את הספר בשקיקה. ציפי היטיבה לתאר את קטעי החיים של אילידה. כל שלב בחייה היה שונה כל כך מקודמו: משפחה אחרת, ארץ אחרת, שפה שונה ויותר מהכל – שם שונה. כל משפחה בה גדלה החליפה את שמה.

הסיפור שמאחורי הספר

ציפי חלקה עם משתתפות מועדון קריאה חיבוק שישי את הקירבה המשפחתית שלה לגיבורת הספר, את פיסות המידע והתמונות הנדירות שהצליחה למצוא במהלך התחקותה אחר סיפור חייה המרתק של אילידה.
כשציפי סיימה להציג למשתתפות הזהב שלנו את הרקע לכתיבת ספרה, הייתה שתיקה. בדרך כלל בשלב זה המקרופונים נפתחים והמשתתפות הוותיקות שלנו מתחילות לחלוק את אשר על ליבן. הפעם, הסיפור כל כך יוצא דופן, שהשתיקה הייתה העדות הכי חזקה לעוצמתו.

רונית שלנו סיימה את המפגש בשיר המתאים ביותר ״לכל איש יש שם״ ונפרדנו לשבת עם הערכה גדולה למה שיש לכל אחת מאתנו כאן ועכשיו.

לשליחת וואטסאפ יש ללחוץ >

להצטרפות לקבוצת קריאה למבוגרים>

לתשובות לשאלות נפוצות>

להאזנה לראיון ברשת א׳ עם יוצרת החיבוק תמי פישל>