מפגש לסבתא

מפגש עם סופרת
מועדון קריאה מהבית

בקבוצת קריאה השבועית, אנחנו נפגשים וקוראים יחד ספר מרתק עד לסיומו וכמובן מנהלות שיחה ערה ומעשירה בין המשתתפות. בימי שישי ערכנו בתקופת הקורונה מפגש מיוחד לשבת ובו כל קבוצות הפנסיונרים עלו יחד ואנחנו אירחנו יוצר שהקריא מיצירתו.
באחד מימי השישי אירחנו במפגש קריאה חיבוק את הסופרת יעל קריצוק, סופרת חדה ומוכשרת בטירוף שחיה ברומא עם משפחתה.

ספר לסבתא

יעל קריצוק, הוציאה ספר חדש “השדים של סבתא”. בכישרונה הרב הצליחה יעל להעלות חיוכים על פניהן של המשתתפות בזכות סיפורים נוסטלגיים הכתובים בהומור ושלחה את כולנו לשבת עם חיוך על הפנים ובלב.
יעל סיפרה במפגש שסבתא מיכל שלה, שחיה עד גיל מופלג, היתה נוזפת בה שוב ושוב “תכתבי, תכתבי, תרשמי ה-כל, כי יום אחד תכתבי עליי ספר!”

וכך היה, יעל ישבה וכתבה סיפור משפחתי, אמיתי בלי שום מסכות, מלא בהומור מושחז, כשהגיבורה הראשית היא סבתא מיכל שיש לה דעה על כל דבר בעולם! יעל הקריאה לנו כמה קטעים מתוך הספר, שתינו בצמא כל מילה, כל סיפור. יעל הפליאה לחקות את סבתה והזכירה לנו את הסבתות האישיות שלנו שכל מפגש בינינו מעורר תמיד פערים בין דוריים משעשעים.
היכולת להסתכל על הפערים מנקודת מבט מחוייכת ולהבין שלכל גיל יש את הקסם המיוחד שלו, היא מתנה נהדרת לסבתא, לילדיה ולנכדיה.

“לכל אחת יש איזו רוח חיים שנושפת בעורפה ומאיימת לפרוץ את החלון שנאטם בחוזקה על ידי מוסכמות כאלה ואחרות שנחקקו בסלע קשה” מתוך “השדים של סבתא” מאת יעל קריצוק

אחרי המפגש הסופרת יעל קריצוק כתבה עלינו:

״איזו חבורה! מזמן לא נהניתי ככה! ריגשו אותי והצחיקו אותי ובסוף אפילו הקדישו שיר לעלילותיה של סבתא מיכל.
נשים בנות 90 שיודעות טוב ממני לתפעל את המצלמה של המחשב,⁩ בחיי!”

להצטרפות קבוצת קריאה למבוגרים>

לשליחת הודעת וואטסאפ>