גימלאים בישראל

מפגש גימלאים
מועדון קריאה מארח סופר

קבוצת הקריאה מהבית של חיבוק, מתכנסת כל שבוע להנאה מהקראה חיה של ספר ושיח מהנה במיוחד. להצטרפות לקבוצת הקריאה>
במפגשי הקריאה שנערכים בימי ראשון בבוקר, זוכים המשתתפים להקשיב להקראה חיה מספר מרתק וניהול של שיחה על ידי מנחי הקבוצה.

אייזק קאל, איש עסקים ישראלי שחי בטורונטו שבקנדה חי חיים מעניינים עם נסיעות מסביב לעולם, עלה אלינו בשידור חי וישיר מקנדה. אירחנו אותו במפגש שישי במהלך הקורונה. אז ערכנו מפגש לכל הגימלאים יחד, אליו הוזמן הסופר שזה עתה הוציא את ספרו וכיבד אותנו בהקראה חיה של קטעים מתוכו עבור הגימלאים שלנו שיודעים להעריך ספר טוב.

במקום לטפס על קירות הבית בתקופת הקורונה, נסע אייזק מידי בוקר למשרד, פתח את המחשב והתחיל לכתוב, מה שמהר מאד הפך לרומן ששמו “הדרך הארוכה הביתה”.

הקראת ספר לגימלאים בבית

אייזק החל לחקור את ההיסטוריה המשפחתית שלו, בייחוד את זו של אביו והוריו. סבתא וסבא של אייזק, אברהם וגניה, נמלטו מחיים נוחים בגרמניה ועלו ארצה לפני פרוץ מלחמת העולם השנייה.

הם נקלעים לקשיים כלכליים ואברהם מתגייס ליחידת החפרים הישראלית במסגרת הצבא הבריטי. הוא נלחם בטוברוק וביוון ומוצא כוחות שלא היה מודע לקיומם. אשתו מתמודדת עם גידול בנם אהרון, אביו של אייזק, בסביבה חדשה ולא מוכרת ונתקלת בדילמת הנאמנות לבעלה הנעדר בקרבות כאשר מופיע צעיר רגיש ואכפתי בביתה. אהרון נשלח לבית יתומים וכמו אביו, מוצא את היכולת לשרוד במקום קשוח.

הסופר בחר דרך ייחודית לשלב את הסיפור האישי של סבו שהיה אחד מלוחמי יחידת החפרים וכך פותח צוהר לסיפורם של 2,000 החפרים הארץ ישראלים שנפלו בשבי הגרמני ושהו בו עד תום המלחמה.

אייזק הקריא בקולו העמוק כמה קטעים מתוך הספר עבור האזרחים הותיקים שלנו, כל שורה יצרה סקרנות גדולה  יותר בקרב המשתתפים הרבים שנכחו במפגש. כשאהרון סיים, רבים ביקשו לשאול, להגיב ולשתף כמה מרגש הפרויקט הייחודי של אייזק.

בשנה האחרונה, הפעילות הייחודית שלנו עבור הגיל השלישי מצליחה להעניק תוכן משמעותי עבור אנשים ותיקים רבים שעם או בלי הקורונה, נאלצים להעביר הרבה שעות לבד בבית. איזו תחושת סיפוק עצומה לאפשר בריחה קלה לעולמות מרתקים אותם אנחנו מוצאות בספרים ובחיק הסיפורים שמשתפים החברים שלנו במועדון הקריאה חיבוק.

להצטרפות לקבוצת קריאה חיבוק לחץ כאן>

לתשובות על שאלות נפוצות>

מידע חיוני על הפעילות המהנה מהבית>