איך סבתא תתחבר לזום?

נשמע כמו משימה בלתי אפשרית? אז זהו שזה יכול להיות קל!
ולא סתם, אלא שבשלב מסוים, הסבתא הזאת מסבירה לחברים אחרים בקבוצה איך לצאת ממצב “השתק” ואיך להפוך את מנח הטלפון כדי שיראו תמונה רחבה יותר.

מפגש חיבוק בזום
מפגש קריאה חיבוק בזום

אחד האתגרים הראשונים שנדרשנו להם הוא האתגר הטכנולוגי. להקריא ספרים דרך הזום זה מקסים אבל איך עושים את זה? איך מלמדים אנשים בגיל הזהב שלחלקם הגדול, מילים כמו ‘וואטסאפ, לינק, מייל, צ’אט וזום’ רחוקים מהם שנות אור.

אז כמאמר השיר “בהתחלה זה קשה, אחר כך יוצא החוצה…”, צריך לעבור את המחסום הראשון שהוא בכלל לא המחסום הטכנולוגי אלא המחסום הפסיכולוגי, “מה לי ולדברים האלה?!? הנכד שלי מסדר לי הכל, אם הוא לא פה, אני אבוד, אין סיכוי שאצליח לבד” חוזרים ואומרים לנו משתתפים חדשים, כאלה שמאד רוצים להצטרף אבל להתחבר מידי יום לזום נראה מסובך יותר מלטפס את האוורסט.
להצטרפות לקבוצת קריאה בזום>

לשליחת הודעת אסמס>

הדרכה טכנולוגית לגיל השלישי

בהתחלה זה לקח לנו שעות ארוכות, שוב ושוב להסביר איך ללחוץ על הקישור, איך להוריד את אפליקציית הזום, היו לא מעט רגעים מתסכלים אבל היום עברנו לחיבור דרך ״גוגל מיט״ וזה פשוט וקל. הסיפוק בלראות סופסוף את פניה של אישה בגיל הזהב שדיברנו איתה בטלפון ונתנו אינסוף הסברים,  מחייכת כאילו באמת העפילה לפסגת האוורסט. “יוווו, עכשיו גם אוכל לדבר עם המשפחה שלי!!!” קראה מ’ בשמחה אחרי שהצלחנו להתחבר.

כשהמיזם עבור הגיל השלישי החל להתפתח, גייסנו את נועה, אשת הטכנולוגיה שלנו עם הסבלנות הגדולה ביותר בעולם. בקולה הנינוח וחיוכה מאיר הפנים היא מסבירה “כן א’, מכה קטנה על המסך ואתה רואה את לחצן המיקרופון, כל הכבוד, איזה אלוף!”. אם זה לא הולך, נועה משתלטת על המחשב ומורידה עבורו את האפליקציה, מסבירה צעד צעד איך לעשות את זה ואז מלווה בכל מפגש כל מי שמתקשה. יש כאלה שלוקח להם יום, יש שיומיים ויש ששבועיים עוד שוברים את הראש איך להניח את הטלפון במצב שיראו את פניהם ולא את הנוף מהחלון.

בסופו של דבר, מגיע היום ש-“פוף” כולם מופיעים בשעה היעודה בפנים מחייכות, בלי שום בעיות. חוויית ההצלחה היא עצומה, היכולת להצליח להפעיל משהו שעד היום היה נראה רחוק ומפחיד ו- “שייך לצעירים”, מספקת למשתתפים תחושת מסוגלות גדולה ובמובן מסוים, מחזירה אותם למעגל החיים.

“תאמינו לי” אומרת המנחה “אתם יותר מיומנים מאנשי הייטק! עוד מעט תוכלו ללמד את הנכדים שלכם איך לתפעל אפליקציות”.

לתשובות לשאלות נפוצות>